Zoekwoordonderzoek: hoe doe je dat?

Algemeen Zoekmachine optimalisatie forum.

Zoekwoordonderzoek: hoe doe je dat?

Berichtdoor Gebruiker2500 » wo sep 07, 2011 5:36 am

Kan iemand mij stapsgewijs uitleggen hoe je een zoekwoordonderzoek doet?
Ik weet dat ik hiermee veel van je vraag, maar ik zou het enorm op prijs stellen in ieder geval.
SEO beginner
Gebruiker2500

Re: Zoekwoordonderzoek: hoe doe je dat?

Berichtdoor bestoptimalweb » do sep 08, 2011 4:56 am

Ik heb veel aan de heldere uitleg van Karel Geenen (http://www.karelgeenen.nl/). Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je krijgt een link naar wat filmpjes.
bestoptimalweb

Berichtdoor Gebruiker2500 » vr sep 16, 2011 1:25 pm

@bestoptimalweb
Bedankt voor je reactie. Ik heb een aantal video's bekijken, echter lijkt zijn werkwijze vrij uitgebreid, doch zeer effectief.
Ik neem 'em mee voor in de toekomst, alleen ben ik in dit stadium waarin ik me bevindt meer op zoek naar een iets eenvoudigere manier
om tot goede zoekwoorden te komen.

@Rbunskoeke

Jij ook bedankt voor je reactie. Weet je, jouw manier op je website werkt misschien wel, maar in mijn optiek loop je wel een hoop klanten mis door alleen webdesign te gebruiken als zoekwoord. Ik ben op zoek naar een instructie voor een relatief eenvoudige zoekwoord analyse, maar dit is voor mij net iets te.

Wat ik heb begrepen uit een boek is dat de eerste stap het brainstormen moet zijn.

Stap 1: brainstormen.

De vraag is dan echter, stel je moet een webpagina optimaliseren voor "fiscaalrecht advocaat Rotterdam", heeft het dan ook zin om woorden in je zoekwoorden onderzoek mee te nemen als:

- problemen met de belastingdienst
- fiscale problemen enz enz

of.... wie zou het anders doen?
SEO beginner
Gebruiker2500

Berichtdoor Hoemaak » ma okt 03, 2011 3:59 pm

Je moet vanuit de bezoeker denken. Zou iemand die een "fiscaalrecht advocaat Rotterdam" zoekt ook de woorden problemen met de belastingdienst
- fiscale problemen enz enz kunnen gebruiken? Zijn die woorden relevant? Zo ja (lijkt me wel eigelijk), is het geen verkeerd idee om die woorden in je tekst te noemen (1 a 2 keer kan voldoende zijn). Dit kan ervoor zorgen als iemand zoekt op fiscale problemen advocaat rotterdam ook bij jou komt.. of fiscaalrecht advocaat rotterdam belastingdienst etc etc..

Dus wat voor informatie zoekt de persoon die naar jouw (website) zoekt.. En verwerk de antwoorden in de website
Hoemaak

Keer terug naar Zoekmachine optimalisatie