Metatags

Algemeen Zoekmachine optimalisatie forum.

Metatags

Berichtdoor jansena » wo apr 14, 2010 4:00 pm

Metatags zijn nog steeds van invloed op de positie van zoekmachines.

Ik heb gelezen dat hoe meer keywords je in een titel stopt, de keyword zelf minder belangrijk wordt.
Dus hoe minder woorden in een titel, des te belangrijker de keyword wordt.

Ik vraag me af of dit werkelijk zo is.
Als dit zo is, werkt dit dan ook zo met de keywords in de metatag keywords.
Je kunt maximaal 20 keywords plaatsen. Is het zo dat als je minder keywords plaats, de keywoorden belangrijker worden en de pagina dus ook beter scoort in zoekmachines als Google.

Iemand een idee hierover?
jansena

Re: Metatags

Berichtdoor danielz » wo apr 14, 2010 8:08 pm

Of dit zo is weet ik niet en ik denk zelf van niet (maar weet het niet zeker). Maar voor Google, de belangrijkste zoekmachine tellen meta tags al helemaal niet. Het is meer voor de andere zoekmachines en niet zo heel belangrijke rol, beter ingevuld dan niet natuurlijk. Ik zou gewoon voor 80%-100% de metatags invullen gewoon.
Daarnaast heb je nu je link in je onderschrift met de titel er boven. Je moet je link met anchor text hebben anders heeft het vrij weinig waarde voor SEO.
Posters bestellen doet u bij Posters-kopen.nl. Collectie van meer dan 300 verschillende Posters!
danielz

Berichtdoor BHVtotaal » za mei 22, 2010 10:29 am

Een keyword dat je in een META-tag stopt, moet/moest (toen er nog wel op werd gelet) ook terugkomen in de pagina. Ik vind 20 keywords daarom al heel wat. Als je ze allemaal nodig hebt, dan moet je misschien eens wat teksten gaan herschrijven :)

En voor de pagina-title geldt inderdaad dat deze het beste kort is, en dat het belangrijkste keyword voorin staat. Dat eerste is eigenlijk ook heel logisch: als je titel "trouwjurken" is, en iemand zoekt op "trouwjurken", dan is de match 100%. Is je titel "mooie trouwjurken voor weinig geld", dan matcht de zoekterm "trouwjurken" nog maar op 1 van de 4 woorden, en zal daarom wel minder relevant zijn.
BHVtotaal

Berichtdoor seomysite » do sep 02, 2010 7:06 am

Je hebt ook nog zoiets als keyword dichtheid (density) in de metatags. Bij een titel van 1 woord is deze direct 100%. Het beste is een kort en bondige zin zoals:

Oliebollen | Alle recepten op een rij

Immers moet de zoeker ook weten waar de pagina over gaat.
seomysite

Keer terug naar Zoekmachine optimalisatie