Het belang van teksten in resultaten zoekmachines

Algemeen Zoekmachine optimalisatie forum.

Het belang van teksten in resultaten zoekmachines

Berichtdoor susanne » wo feb 17, 2010 1:21 pm

Op dit forum lees ik vooral veel technische trucs en tips om je website hoger te laten ranken in zoekmachines. Ik vraag me af hoe het zit met teksten. Hoe belangrijk is goede content nog voor een zoekmachine zoals google? Iemand heeft mij verteld dat goede teksten maar voor 1% mee tellen bij het ranken van een site en dat de rest over techniek gaat. Is dat zo? Wat is het belang dan nog van goede content? Kan iemand mij hier een antwoord op geven?
susanne

Re: Het belang van teksten in resultaten zoekmachines

Berichtdoor BHVtotaal » vr feb 19, 2010 1:59 pm

Dat zie ik toch anders. Weliswaar is het belangrijk dat sites technisch gezien goed in elkaar zitten, maar zonder goede content is er niemand die je site leest, bezoekt of er (vanzelf) naar linkt.

Interessante link: http://netters.nl/on-site-optimalisatie-overbodig
BHVtotaal

Berichtdoor Bhv Cursus » vr okt 07, 2011 12:18 am

Op hoofdlijnen heb je wel gelijk, om hoog te scoren in google is meer nodig dan een goede tekst. Als je een site laat ontwikkelen door een deskundig bedrijf zijn de technische aspecten al goed geregeld. Teksten dragen echter wel degelijk bij aan een goede score, of draai het om, slechte teksten beïnvloeden de ranking negatief. Uiteindelijk gaat het er wel om dat bezoekers de juiste content te lezen krijgen. Je kunt met teksten hoog willen scoren, als die de bezoeker niet aanzetten tot de gewenste actie, heb je er weinig aan. Dat heb je ook niet aan een site met goede content die niet te vinden is. Het gaat dus vooral om de balans van het geheel.
Bhv Cursus

Berichtdoor Rbunskoeke » ma okt 10, 2011 3:41 pm

Tekst is heel belangrijk.

Tegenwoordig zijn de meeste (nieuwe) websitesal technisch op orde. Verder is de veelgebruikte website/blog maken Wordpress al erg SEO vriendelijk.
Als ik aan SEO doe, besteed ik 40% aandacht aan de content, 50% aan linkbuilding en 10% aan technische dingen. Als de website technisch een zooitje is, moet je dat natuurlijk eerst fixen.

Probeer maar eens informatie te zoeken (via google, blogs of op dit forum) over het aantal woorden van de pagina, de gebruik van de titel en headers, bold en italic, keyworddensity, afbeeldingen alttekst, anchorteksten, linkflow en het effect van deze dingen.
Rbunskoeke

Berichtdoor James » do okt 20, 2011 7:04 pm

De content (de inhoud van je site) is in mijn optiek het allerbelangrijkste aspect van zoekmachine optimalisatie.
Als je een hogere positie wilt krijgen in de zoekmachines is mijn advies om je website is te vullen met nuttige inhoud.

Goede content is de basis van zoekmachine optimalisatie. Een website met weinig content of "thin" content kan vrijwel geen
hoge ranking scoren. Echt niet. Ja het kan wel, maar dan is dat op een black-hat methode. Zolang zoekmachines er niet achter komen is er niets aan de hand.
Op het moment dat zoekmachines ontdekken dat je valsspeelt is de kans groot dat je website uit de zoekresultaten verdwijnt of mintens een
flinke karate-kick krijgt. Met "je" richt ik mijn boodschap natuurlijk niet op jou als persoon, maar wel op de webmasters die allerlei trucs gebruiken
om de positie van hun sites in de zoekmachines op te schrijven.

Dus ja, goede content is nog steeds belangrijk. Absoluut!
James

Keer terug naar Zoekmachine optimalisatie