url rewriten

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

url rewriten

Berichtdoor michielb3 » do mei 12, 2011 10:10 am

Hallo,

Op dit moment gebruiken wij de link www.itoshop.nl/meerinfo.php?nr=146 of iets wat daar op lijkt
Het is natuurlijk beter en mooier om dit op te bouwen alleen hoe zal ik dit gaan doen?
een product heeft een soort (kite,board, accesoires) een merk en een type.
Ik twijlen nu tussen www.itoshop.nl/soort/merk/type en www.itoshop.nl/merk/type en www.itoshop.nl/soort/type.
Het type moet er sowieso in voorkomen omdat die voor elk product anders is, maar welke van de 3 raden jullie aan?

Mvg. Michiel
michielb3

Re: url rewriten

Berichtdoor Backlinkcenter » vr mei 13, 2011 7:44 pm

Mijn voorkeur zal naar 1 van de volgende 2 opties gaan:
1. Extended
De extended approach is het /soort/merk/type model waarin je zoveel mogelijk keywords in je url zet. Dit kan ook makkelijker zijn voor eventuele bezoekers van de website.
Het nadeel is echter dergelijke links snel spammy overkomen, omdat keywords er dubbel in voor kunnen komen. Bijv. /auto/bmw/3-serie/BMW-3 Serie-5-deurs
In dit voorbeeld zie je bijvoorbeeld de keywords: BMW en 3 serie vaker voorkomen. Dat kan juist een een negatief effect hebben.

2. Silo
De silo approach is een model waarin je ieder product in dit geval een eigen pagina geeft zonder indelingen in de url terwijl ze hierarchisch gezien wel ingedeelt zijn. Dan krijg je dus shop.nl/BMW-3 Serie-5-deurs
Op de pagina zelf zijn wel links gegeven naar soort/type/merk etc. alleen niet in de url. Dit heeft als voordeel dat het voor Search engines niet spammerig overkomt, terwijl de bezoeker niet helemaal de weg kwijt is.
Ook moe van al die ineffectieve linkruils? Regel een stel Kwaliteit Backlinks voor een lage prijs! - Backlinkcenter.nl
Backlinkcenter

Berichtdoor BHVtotaal » zo jun 12, 2011 1:09 pm

Wij gebruiken inderdaad de productnaam op root-niveau als URL (www.bhvtotaal.nl/reflectievest-bedrukt). De categorie laten we buiten de URL. Waarom? Keyword zo dicht mogelijk op de domeinnaam! Bovendien is het ook wel zo praktisch als een product in meerdere categorieen staat: /bhv-kleding/reflectievest-bedrukt en /bhv-vesten/reflectievest-bedrukt zou duplicate content zijn.
BHVtotaal

Berichtdoor michielb3 » ma jul 04, 2011 9:17 pm

Ik begrijp dat je bij jullie de categorie weg laat, maar dat is bij ons ook een belangrijk zoekwoord. Misschien nog wel belangrijke dan het werkelijke type;)
michielb3

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website