Tab pagina's

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

Tab pagina's

Berichtdoor Esmono » di feb 23, 2010 11:47 pm

Wij maken gebruik van tab pagina,s in een cms systeem.
Nu is het zo ,dat als je op een pagina staat waar je één van die tab pagina's aanklikt
hij wel naar een andere pagina, de url veranderd niet.
Nu is mijn vraag , ziet google deze pagina's als volwaardig. en als ik van die pagina ook
nog een een normale pagina maak ga ik dan niet in de fout met de google normen.
Esmono

Re: Tab pagina's

Berichtdoor Auke » vr feb 26, 2010 12:26 pm

Beste Esmono,

Ik denk het wel als ik je verhaal zo hoor.
Ik denk namelijk, dat wat jij bedoeld, de inhoud van de verschillende tabs gewoon al in de html staan alleen is de inhoud in de css gezet op hidden.
Mocht er via ajax een http request worden gedaan is het een ander verhaal aangezien een zoekmachine crawler geen javascript uitvoert en de content niet al aanwezig is.

Je kunt het eigenlijk heel makkelijk bekijken. kijk naar de source van je website in de browser. dit is eigenlijk wat Google ziet.
nog een suggestie: Neem een account bij https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl en geef je website op.
Je kunt dan onder 'Labs' kiezen voor 'ophalen als googlebot'. Nu kun je zien wat de google bot allemaal ziet.
Met vriendelijke groet,
Auke jongbloed

Web en SEO consultant Auke jongbloed
Altijd blij om te helpen.
Auke

Berichtdoor Esmono » ma maart 01, 2010 11:49 pm

Beste Auke

Bedankt voor je reactie.
Ik zal hier even mee gaan stoeien, maar moet het mij nog even eigen maken.
Hij gaf al wel aan 40 url,s gedownload te hebben maar er maar 15 geindexeeerd te hebben.

Groeten
Esmono
Esmono

Berichtdoor BHVtotaal » wo maart 03, 2010 9:32 am

Heb je een link? Dan kunnen we kijken naar hoe de content wordt opgehaald / getoond.

Zelf zou ik er trouwens niet voor kiezen om pagina's op je site te hebben die je niet direct kunt benaderen. Dat is niet gebruiksvriendelijk (de bezoeker die pagina "producten > tekstschrijverij > spellingscontrole" wil terugzoeken, moet eerst weer exact hetzelfde navigatiepad afleggen ipv direct de URL "producten/tekstchrijverij/spellingscontrole" invoeren. AJAX is alleen leuk om formulieren te verzenden en EXTRA content op te halen (zoals reacties op een nieuwsbericht).
BHVtotaal

Berichtdoor lolzzzman » zo sep 19, 2010 7:15 pm

Als de content van je site via ajax word opgehaald lijkt me het in ieder geval slim om even je site aan te passen dat je via een $_GET waarde de startdaard geladen pagina kan ingeven daarna kan je een sitemap maken en deze uploaden via de google webmaster hulpprogamma's
De volgende websites heb ik gemaakt en zo goed mogelijk verbetert met de hulp van seolab:
Webdesign en SEO
Communicatie adviesbureau communicabel
Goedkoop mijn auto verzekeren
lolzzzman

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website