Submap als keyword ? verstandig of niet ?

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

Submap als keyword ? verstandig of niet ?

Berichtdoor pe0mb » za okt 22, 2011 9:28 pm

Mijn eerste bericht hier op het forum, hallo allemaal..

Ik heb een webwinkel (magento) gebouwd welke al een tijdje aktief is, om deze winkel beter te laten scoren ben ik allerlei zaken aan het aanpassen.

Nu was de domeinkeuze al erg moeilijk om aan te laten sluiten bij het belangrijkste keyword (kinderkleding)wegens de al erg (over)volle markt. Is het verstandig om door het ontbreken hiervan de shop te verhuizen naar een submap ? En vervolgens het domein.nl met een rewrite(301) rule door te verwijzen naar domein.nl/kinderkleding/ ?

dus: domeinnaam.nl/kinderkleding/ in plaats van nu domeinnaam.nl

Categorieen als jongenskleding/meisjeskleding zouden dan worden weergegeven als:

domeinnaam.nl/kinderkleding/jongenskleding.html

Ik ben zowiezo bang dat hiermee de inmiddels opgebouwde google positie's verloren gaan, maar hoe snel zullen deze positie's weer terugkeren na aanpassing ?

Nog een misschien belangrijk item, de linkbuilding... de al opgebouwde linkbuilding staan allen gelinkt naar domein.nl ... hebben deze straks nog dezelfde waarde of is de waarde geheel nihil ?
pe0mb

Re: Submap als keyword ? verstandig of niet ?

Berichtdoor Hoemaak » ma okt 24, 2011 6:47 pm

dus: domeinnaam.nl/kinderkleding/ in plaats van nu domeinnaam.nl
Ik ga bij mijn antwoorden ervan uit dat op de website alleen kinderkleding te vinden is. Ik zou de domeinnaam zo houden zoals die nu is. Het in een submap zetten zal niet echt positief zijn voor je rankings. Ik zou me niet te druk maken om de url, maar wel om de anchorteksten van de urls naar jouw website. Zolang die iets met kinderkleding te maken hebben zal de url niet uitmaken (het maakt wel uit, als er alleen met de url gelinkt wordt ( dus in plaats van met een keyword linken met de hele website linken (www. etc etc))).

Ik ben zowiezo bang dat hiermee de inmiddels opgebouwde google positie's verloren gaan, maar hoe snel zullen deze positie's weer terugkeren na aanpassing ?
Nog een misschien belangrijk item, de linkbuilding... de al opgebouwde linkbuilding staan allen gelinkt naar domein.nl ... hebben deze straks nog dezelfde waarde of is de waarde geheel nihil ?

Wanneer je url's veranderd, verlies je in de eerste instantie je rankings. Maar zolang je een 301 plaatst zal je snel je ranking terug hebben ( 1-3 weken ofzo denk ik).
Hoemaak

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website