landingpagina's of landingsites ???

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

landingpagina's of landingsites ???

Berichtdoor yorus » wo jan 26, 2011 3:03 pm

Kan er beter gekozen worden voor landingpagina's binnen een site ? of beter voor verschillende sites die naar de hoofdsite permanent doorlinken (301-redirect). lees verder >

Voor mijn bedrijf (voorbeeld) pietverhuiswagen die zich enkel bezig houdt met het verhuren van verhuiswagens wil ik landingpagina's maken met de volgende structuur:

Onderstaande urls worden veelvuldig
verspreid op het net/startpagina's etc.
en permanent doorgelinkt naar ----------------------> pietverhuiswagen.nl (hoofd url)

verhuiswagenhuren.nl ---------------------------------> pietverhuiswagen.nl/verhuur (pagina's A-B-C-D)

verhuisman.nl ------------------------------------------> pietverhuiswagen.nl/verhuisman (pagina's E-F-G)

verhuisdozen.nl ----------------------------------------> pietverhuiswagen.nl/verhuisdozen (pagina's H-I-J-K-L)

verhuisinfo.nl ------------------------------------------> pietverhuiswagen.nl/verhuisinfo (pagina's M-N-O-P-Q)

de vier pagina-groupen van pietverhuiswagen
(dus group A t/m D, E t/m G, H t/m L & M t/m Q)
krijgen allen 4 een totaal verschillende titel, lay-out en inhoud.
de 3 laatste groupen zullen hier en daar een link maken naar de 1ste group (A t/m D) (waar het dus om draait)

Nu is er een alternatief op de structuur hierboven namelijk (ipv landingpagina's), om aparte sites (dus met complete eigen urls) te maken die hier en daar een link maken naar de hoofdsite (pietverhuiswagen.nl)

Wat zijn de grootste voordelen kijkend naar SEO voor beiden structuren ?

(ik probeer mee te denken)
voordelen van landingpagina's dus allemaal binnen dezelfde site/url die tevens naar hoofdpagina linken (A t/m D ) zijn:

Het aantal bezoekers van alle landingpagina's liggen gezamenlijk veel hoger waardoor de SEO van de hoofdpagina (group A t/m D) automatisch ook veel beter wordt. En omdat er vanuit zoveel verschillende startpagina's wordt doorgelinkt naar de landingpagina's die dus op dezelfde site als de hoofdpagina staan zal deze tevens een veel betere SEO scoren dan wanneer de landingpagina's niet op dezelfde site stonden en een eigen url hebben..

Voordelen van landingsites die naar de hoofdsite linken:
De hoofdsite krijgt links vanuit de landingpagina's (echter evenveel als bij landingpagina's)

Landingpagina's lijkt mij het beste maar omdat het zoveel (verschillende) info is om op 1 site te plaatsen, het zijn bovendien verschillende layouts enz. vraag ik mij af of er nadelen hieraan kleven.. voordeel is wel weer dat ik alles kan wijzigen in 1 site..

Dus landingpagina's of landingsites ???

Dank voor respons :)
yorus

Re: landingpagina's of landingsites ???

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 6:57 pm

Correct me if I'm wrong, maar een 301-redirect zorgt er toch voor dat de opgevraagde pagina, inclusief adres, wordt vervangen voor hetgeen waar je naartoe redirect? Dus dan zorg je ervoor dat je nieuwe keyword-domeinen worden gevonden, en de vruchten gooi je weg door ze door te laten linken naar een andere site. Die andere site wordt vervolgens gecrawld. Uit dat oogpunt zou ik zeggen: aparte sites!
BHVtotaal

Re: landingpagina's of landingsites ???

Berichtdoor yorus » vr jan 28, 2011 11:32 am

Dank voor je reactie,

Ik ging er eigenlijk vanuit dat de SEO van de eerste url automatisch wordt doorgegeven aan de tweede url omdat ze aan elkaar vast zitten.. dus als er op 1000 sites wordt gelinkt naar de eerste url dan gaat de SEOcredits naar de tweede url, is dat niet zo ?

Ter mededeling; ik heb een nieuwe bericht geplaatst over dit onderwerp (inhoud is hetzelfde) omdat mensen het een beetje lang vonden.. voor reactie graag naar de andere topic toe.. dus ik zal deze hier verwijderen..

Thanks
yorus

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website