ISF website optimaal?...

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

ISF website optimaal?...

Berichtdoor Dimitri_ISF » do maart 04, 2010 10:58 pm

Hallo,

Mijn naam is dimitri valkenburg, en ik heb sinds een jaar of 3 een website(http://www.issonline.nl)

Deze website gaat over "ISF calibreren" wat ik in de avonduren doe, naast een gewone full time baan. Een ISF calibratie is eigenlijk het optimaal instellen van diverse beeldweergevers(lcd, plasma, projectie etc.)volgens een amerikaanse norm, die ook door de filmindustrie wordt gehanteerd.

De website is gemaakt met "what you see is what you get webbuilder", een programma dat sommigen mischien wel kennen. Basicly een programma dat een leek kan gebruiken om een redelijk uitziende website te bouwen.

Website gemaakt, gepubliceerd en dan is het afwachten geblazen...

Ik werd wel door google geindexeerd, maar niet hoog.

Toen een abonnement genomen bij metatags.nl. Dit bedrijf meld je aan bij zo'n 200 zoekmachines, en kost je 35 euro p. jaar.

Verder heb ik nog:

Ook geexperimenteerd met de title/description van alle webpagina's.
Een aantal links naar mijn website geplaatst, met weer een backlink.
Een sitemap geplaatst
"geprobeerd" anchor tags te maken.

Ik vind zelf dat ik nu wel aardig scoor, voor hetgeen ik als leek gedaan heb om beter zichtbaar te worden, maar ik heb het idee dat de interne onzichtbare structuur van mijn website niet goed is. Ik zou graag beter willen scoren, en daarvoor ben ik ook eigenlijk hier beland. Ik zou graag wat meer potentiele klanten willen bereiken, d.m.v. een slim opgezette website.

Ik heb begrepen dat WYSIWYG webbuilder menu's opbouwd in "menu script" en dat google hier een hekel aan heeft, en de voorkeur geeft aan pure html?...

Kan iemand mij mischien wat tips geven, en wellicht een soort plan opstellen om mijn zoekmachine ranking te verbeteren?.

Alvast bedankt,

Dimitri
Dimitri_ISF

Re: ISF website optimaal?...

Berichtdoor BHVtotaal » vr maart 05, 2010 9:14 am

Een abbonnement op een "aanmeld-dienst" is mijns inziens nooit nuttig: meld je website aan bij Google en de rest gebeurt vanzelf.

Google (en andere crawlers) voeren geen javascript uit. Je navigatiemenu is dus niet zichtbaar. En dat terwijl er niets wonderlijks aan is. Naast het maken van een XML-sitemap, zou ik zelf van het menu een unordered list maken (UL) en die stylen met CSS:

Code: Selecteer alles
<ul>
    <li><a href="wat_is_het_isf.html">Wat is het ISF</a></li>
    <li><a href="calibratiepunten.html">Calibratiepunten</a></li>
</ul>

Dat scheelt bovendien ook een hoop code. Daarnaast raad ik je aan om je stylesheet in een extern bestand te plaatsen. De bezoekers downloadt het één keer en hoeft dan niet meer op iedere pagina de inline-stylesheet te downloaden. Voor zover er nog CSS nodig is als je het menu weghaalt tenminste...

Tot slot moet je ook de opbouw van je pagina bekijken: je gebruikt font-tags die uberhaubt deprecated zijn en die bovendien ook niet doen wat jij wilt. Je zou een H2 of H3-tag moeten gebruiken (pagina calibratiepunten). Let daarbij ook op het gebruik van vette tekst (<b> @ pagina "waarom calibreren"): teveel vette tekst op een pagina zorgt ervoor dat de dikte zijn functie verliest.
BHVtotaal: leverancier van blusdekens, AED-elektroden, brandwondenzalf, afzetlint en ebooks
BHVtotaal

Berichtdoor danielz » vr maart 05, 2010 11:50 am

Oke, ik zie dat je maar 5 backlinks hebt. Dit is erg weinig voor een site die al 3 jaar bestaat. Probeer veeeeeel meer backlinks te maken van o.a. gerelateerde forums. Voeg je site toe aan enkele kwalitatieve bedrijf gidsen met een hoge pagerank, zoek gerelateerde blogs en geef je daar reactie's met je site eronder. En daarnaast verzamel gewoon inkomende links van alle andere gerelateerde sites. Dit zou al snel je pr omhoog brengen aangezien je nu 0 hebt na 3 jaar.
Ik raad je ook aan voortaan niet meer bij metatest zomaar je aan te melden voor 200 directories, je hebt niet meer dan 5 backlinks dus lijkt me raar dat ze bij 200 directories zijn aangemeld?
- Maak meer interne links naar andere pagina's van je site.
- Maak misschien een blog voor deze website of deze branche met daarin links naar jou website.
- Kijk op welke woorden je wilt scoren in Google en vermeld deze meer in titels en in je tekst.
- Daarnaast staat er rechts op de homepage ''This site is in English'' Je zou er moeten neerzetten click here to see this site in English, lijkt me net wat beter staan.

Succes.
danielz

Berichtdoor danielz » vr maart 05, 2010 11:55 am

Daarnaast nog even een account aanmaken bij Google Webmastertools, een sitemap aanmaken en die versturen naar Google. En misschien nog Google Analytics installeren. En eventueel je adres bij Google Maps toevoegen.
danielz

Berichtdoor Dimitri_ISF » vr maart 05, 2010 12:45 pm

dank je,

1 vraag over backlinks: Is dit een link vanaf mijn website naar een andere website?. ik dacht namelijk dat een link uit 2 onderdelen bestond, eentje die naar mij verwijst en eentje terug naar de desbetreffende website bij mijn site vandaan.

Ik heb trouwens ook een link vanaf marktplaats naar mij, en weer terug, maar die wordt door google volgens mij ook niet gezien...

De link staat onderaan de pagina "waarom calibreren" en verwijst naar mijn referenties. Hij wordt echter niet vermeld waneer ik de linkchecker gebruik.

Dimitri.
Dimitri_ISF

Berichtdoor danielz » vr maart 05, 2010 6:42 pm

Een backlink is: Een link van een andere site die naar jou site verwijst. (Zonder een link terug te plaatsen, beste manier)
Linkruil: Dat jij een link naar die persoon plaatst en hij 1 naar jou. (Minder goed).
Forums: Onderin elk bericht dat je post, kun je een onderschrift kwijt. Bij seolab.nl staat dit bijvoorbeeld bij gebruikerspaneel>profiel>onderschrift. Hier kun je link neerzetten.
Hier vindt je hoe: mededelingen-f19/het-forum-van-seolab-is-een-dofollow-seo-forum-t29.html
Maar je zou vooral backlinks moeten creëren van forums die relevant zijn aan jou site en doelgroep.
Blog commenting: Ga naar blogs mbt jouw niche en geef reacties op de artikelen daar met een linkje eronder. Ga niet spammen
Een link via marktplaats maar tijdelijk en waarschijnlijk ook nog no-follow, dit zal niet veel opleveren dus.
BTW; Je kunt je link naar marktplaats verwijderen dit zal niks opleveren en is nergens goed voor.
danielz

Berichtdoor Dimitri_ISF » vr maart 05, 2010 7:22 pm

Ok,

Dank jullie tot zover.

Ik ga dus zo veel mogelijk backlinks verzamelen.

Over het menuscript...kan ik dit zelf omzetten naar html?, zoja, met welk programma, en hoe?. Is dit 1 van de belangrijkste dingen die ik het eerst moet doen?. Of is er iets wat nog meer prioriteit heeft?.
Dimitri_ISF

Berichtdoor BHVtotaal » vr maart 12, 2010 8:52 am

Ach, prioriteit. Google indexeert op dit moment 17 pagina's in je site, dus hij kent de pagina's wel. Maar het is een kleine moeite die je met iedere tekst-editor kunt uitvoeren. Zelf gebruik ik nog altijd Macromedia Homesite 5.5.
BHVtotaal: leverancier van blusdekens, AED-elektroden, brandwondenzalf, afzetlint en ebooks
BHVtotaal

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website