hoe kan het dat ik ineens bovenaan sta?

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

hoe kan het dat ik ineens bovenaan sta?

Berichtdoor Margreetz » wo jan 19, 2011 3:33 pm

Hallo,

Regelmatig check ik of mijn site al hoger staat in google. Met mijn keyword "tekstbureau" kwam ik in het begin (ik ben live sinds september 2010) niet op de eerste 65 pagina's voor. Tot vorige week varieerde ik van pagina 13 tot 17. En wat schetst mijn verbazing: vandaag sta ik nummer 1 van de onbetaalde resultaten! Uiteraard ben ik daar erg blij mee, maar ik vraag me af waar dit plotselinge succes vandaan komt. Uiteraard heb ik wel veel van de talloze SEO-tips o.a. van SEOlab toegepast, maar dat het zó succesvol zou kunnen zijn, verbaast me echt. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor je reactie,
met vriendelijke groet,
Margreet Kühne

betreft
keyword: tekstbureau
website: margreetz.nl
waarom zweten op je teksten als je Margreetz in kunt huren
www.margreetz.nl
Margreetz

Re: hoe kan het dat ik ineens bovenaan sta?

Berichtdoor Rdeline » do jan 20, 2011 11:00 am

Hallo Margreet,

Ik wil de pret niet helemaal drukken, maar bij mij komt jou site niet voor in de eerste 10 pagina's van de zoekresultaten :-(
Het kan zijn, omdat google nu de SERPS aan het aanpassen is en aan het rondschuiven is.

Wat ook kan, is dat je ingelogd bent geweest met je google account in de loop van de maanden. Google "herkent" jouw favoriete pagina's (waaronder je eigen site) en zet deze bovenaan in de zoekresultaten. Maar dit zijn dan zeg maar JOUW zoekresultaten.
Wat je hieraan kunt doen is het volgende: Login op je google account en kies voor webgeschiedenis. Klik dan links op Items verwijderen en dan op volledige geschiedenis verwijderen. (Daarna kun je eventueel op hervatten klikken).

Log daarna UIT bij goolge (afmelden).
Als je nu je zoekwoord invult, zie je wat "gemiddeld Nederland" ziet met dat zoekwoord.
Rdeline

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 1:43 pm

Ook hier op pagina 1 t/m 3 geen margreetz.nl!
BHVtotaal

Berichtdoor michielb3 » di apr 26, 2011 6:51 pm

offtopic: ik kende deze functie helemaal niet. Stond mijn geschiedenis nog tot begin 2010.
Waarom bewaart google al deze informatie eigenlijk? En als je dit verwijdert is het dan ook echt weg of staat het dan nog ergens?
michielb3

Berichtdoor Rdeline » wo apr 27, 2011 7:47 am

Hallo Michielb3,
Tja, google is slimmer dan je denkt ... :-)
Ik vermoed dat ze ons surfgedrag wel degelijk bewaren en waarschijnlijk gebruiken om hun eigen machine/de alchoritmes te verbeteren.
Het is echter puur een geschiedenis. Jouw eigen PC slaat deze gegevens ook op (in je cache geheugen).
Rdeline

Berichtdoor Backlinkcenter » vr mei 13, 2011 7:48 pm

Het is niet alleen geschiedenis. Google analyseert je complete surfgedrag zover zij dat kunnen, denk aan youtube, zoekresultaten en Adsense sites. Met deze informatie kunnen ze gerichte reclame aanbieden waarmee ze geld verdienen. Google is echt niet de enige die dergelijke praktijken uitvoert, zo doet bijv. Facebook, Hyves en Apple dat ook.
Ook moe van al die ineffectieve linkruils? Regel een stel Kwaliteit Backlinks voor een lage prijs! - Backlinkcenter.nl
Backlinkcenter

Berichtdoor Rdeline » ma jul 04, 2011 1:17 pm

Van wat ik er van begreep willen ze hierop wel de wet toepassen!
De cookie wet, zeg maar.

Hiermee mag niet meer ongevraagd dit soort info opslaan op de PC's

Maar alle ins-en outs weet ik er ook niet van...
Rdeline

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website