br een lege tag

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

br een lege tag

Berichtdoor michielb3 » zo jan 23, 2011 1:54 pm

Hallo,

Ik heb dit proberen op te zoeken in dit forum maar heb het niet gevonden.
Een tip van seolab uit 2010 is: Plaats content tussen de p tags voorkom de br tag, dit is een lege tag. Maar wat bedoelen ze ermee dat br een lege tag is. En mag ik deze niet meer gebruiken? Ik maak hier namelijk best veel gebruik van.

Michiel
michielb3

Re: br een lege tag

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 1:41 pm

Twee BR's achter elkaar is inderdaad niet nuttig, want dan deel je alinea's in op een manier die daarvoor niet is bedoeld (want daarvoor is nu juist de P-tag bedacht).

Onlangs was ik bezig met deze pagina. In die tabel met de menu-mogelijkheden heb ik de <br/>-tag (XHTML) gebruikt. Dat was aanleiding tot flink peinzen, eigenlijk had ik de tag al jaren niet meer gebruikt. Maar nu ging het ineens om data in een tabel. Een nieuwe rij maken is in dit geval niet netjes: de data hoort namelijk wel bij elkaar en dus in één rij.

Kortom: kijk of de BR-tag in de context geplaatst kan en mag worden. Over het algemeen zul je zien dat wanneer je met alinea's werkt, de BR-tag niet meer nodig is.
BHVtotaal

Re: br een lege tag

Berichtdoor michielb3 » di apr 26, 2011 6:37 pm

Is het dan ook nodig dat ik nu alle pagina's langs ga lopen om dit te vervangen?
Of is het voldoende om vanaf nu de <br /> tag niet meer te gaan gebruiken?
michielb3

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website