Bij nieuwe site oude site uit zoekmachine index verwijderen?

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

Bij nieuwe site oude site uit zoekmachine index verwijderen?

Berichtdoor Tgb1 » wo feb 24, 2010 2:00 pm

Ben nu bijna klaar met mijn nieuwe site. De oude site is al redelijk geïndexeerd in Google maar als ik mijn nieuwe site online zet(compleet ander linksysteem en andere inhoud) is het dan beter de oude site uit de index te verwijderen? Of hoort dit gewoon goed te gaan?
Tgb1

Re: Bij nieuwe site oude site uit zoekmachine index verwijderen?

Berichtdoor seolab » wo feb 24, 2010 4:39 pm

Beste,

Mijn advies zou zijn, kijk goed naar de oude pagina's die goed worden gevonden op dit moment en zorg dat ze met een 301 worden doorverwezen naar de nieuwe pagina.
Voor de overige pagina's zou ik me niet te veel zorgen maken als je een goede 404 pagina hebt vindt google snel de nieuwe pagina's. Zorg wel voor een html en een xml sitemap.

Op een gegeven moment zou ik de 301 verwijderen, zodat de gehele nieuwe website volledig in de index komt.

1 jaar geleden heb ik eens een grote site met 30.000 pagina's in de index vernieuwd zonder 301 alleen met 404 pagina's, de betreffende website is 9 jaar oud en vernieuwd elke 2 jaar.
In de logfiles konden we zien dat de googlebot de hele dag op de website zat. Binnen 2 weken waren alle oude pagina's vervangen voor de nieuwe pagina's en de posities blijven behouden.

Dus wat is het beste?

In ieder geval succes!
SEOlab
seolab
Site Admin

Berichtdoor Tgb1 » wo feb 24, 2010 8:09 pm

Bedankt voor uw reactie, ik ga de 404 manier proberen.

Ik zal het resultaat over ongeveer een maand plaatsen.
Tgb1

Berichtdoor lolzzzman » zo sep 19, 2010 7:01 pm

Ligt eraan als je veel backlinks heb kan je het beste je site verwijderen behalve de links die het zelfde zijn dan.
Heb je bijna geen backlinks word het lastiger de crawlers van google zullen minder vaak je site bereiken en dus zou je dan wat langer moeten wachten.

Ikzelf heb wel de pagina's verwijdert toen het linksysteem veranderde en dit pakte goed uit.
De volgende websites heb ik gemaakt en zo goed mogelijk verbetert met de hulp van seolab:
Webdesign en SEO
Communicatie adviesbureau communicabel
Goedkoop mijn auto verzekeren
lolzzzman

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website