aantal url's

Hier kan je al je SEO vragen stellen die je hebt over het vindbaar worden van een website of pagina

aantal url's

Berichtdoor yorus » di jan 25, 2011 3:39 pm

Is het voor het maken van een site met het oog op SEO gunstig of niet om meer pagina's te hebben ? Ik heb namelijk voor het maken van mijn bouwbedrijfsite de keus om op 1 url alle projecten te showen. Doormiddel van doorklik mogelijkheden (geen flash) binnen de pagina verdwijnt en verschijnen de juiste plaatjes en teksten.. (zijn deze dan eigenlijk ook even makkelijk vindbaar door google ??)

Of is het dus beter om voor ieder project een aparte url (pagina) aan te maken (aantal tekst en plaatjes blijft gelijk)

voordelen van meer url's is meen ik dat er meer interne links moeten komen

voordelen van minder url's is dat het aantal externe links (doorverwijzingen vanuit andere sites naar mijn site) door de zoekmachines wordt gedeeld door het aantal pagina's van mijn site en dus gunstiger is bij minder url's

Welke methode weegt het zwaarst mee ? en nogmaals in het algemeen: meer of liever minder url's als de content even groot is ?

Dank voor respons :)
yorus

Re: aantal url's

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 1:36 pm

Ga geen rare trucks uithalen met AJAX om nieuwe pagina's te laden; dan kun je er donder op zeggen dat de inhoud van je site niet geindexeerd wordt (want crawlers voeren geen javascript uit). Er is niets mis met meerdere pagina's. Integendeel: het houdt de structuur van je site duidelijk en de informatie bereikbaar. Hoe kan iemand immers een pagina binnen jouw site in zijn favorieten zetten als hij is geladen met AJAX?
BHVtotaal

Re: aantal url's

Berichtdoor yorus » wo jan 26, 2011 4:55 pm

Dank voor je bericht, ik ga het dan opdelen, dat scheelt gelijk ook in het werk :)

ps. als je even tijd en inzicht hebt.. ik heb net een lastig post geplaatst ;)
yorus

Keer terug naar Seo vragen over je eigen website