Re-write URL

Stel vragen over hoe u uw website moet optimaliseren voor een hogere ranking en deel SEO tips.

Re-write URL

Berichtdoor Lequin » wo jan 13, 2010 10:59 pm

Hoi,

Ik heb een vraagje over het re-write en gebruikersvriendelijker maken van URL's. Er zijn meerdere technieken voor en dat is niet in de kern wat mij interesseert. Ik wil namelijk weten of het re-writen van url nadelige gevolgen heeft op historische waarden van de te herschrijven URL. Moeten er nu redirects aangemaakt van de 'oude' url's naar de nieuwe gebruiksvriendelijk varianten ?

Groet
Marco
Lequin

Re: Re-write URL

Berichtdoor florisdehaes » vr jan 15, 2010 11:46 am

Ik heb exact dezelfde vraag. Bij mijn huidige site http://www.shopfish.nl zijn de urls nog in het Engels. Ik neem aan dat ik dit beter niet meer kan vervangen aangezien niets dan meer in Google wordt geindexeerd?

Voorbeel:

http://www.shopfish.nl/category/amusement

Categorie zou het dan moeten worden!
florisdehaes

Berichtdoor BHVtotaal » zo jan 17, 2010 3:12 pm

De Rabobank heeft bij het overstappen op hun nieuwe site enkele jaren terug inderdaad de fout gemaakt hier geen rekening mee te houden. Ze hebben er maanden over gedaan om hun positie in de zoekresultaten te herstellen. Dat terwijl de oplossing vrij eenvoudig is: een 301-header verzenden als men op de oude URL terecht komt. Op die manier weet Google dat de pagina nog wel bestaat, maar via een ander adres wordt bereikt. Een uitgebreide uitleg is te vinden op http://ekstreme.com/webmaster/301-redirection.php.
BHVtotaal

Berichtdoor Lequin » ma jan 25, 2010 10:31 pm

Bedankt BHVtotaal,

Ik vermoeden al dat het herschrijven van url's invloed zou hebben op de historisch ranking van de pagina. Het principe van 301 is bekend. Ik ben overigens nu wel benieuwd of het herschrijven van url's op weegt tegen de vertragende factor van historische url's met 301. Wat zouden jullie doen ? Het gaat hier overigens om een complexe site van een retailer met veel diverse pagina's met veelal technische url's.

Ben benieuwd naar jullie input.

Groet
Marco
Lequin

Berichtdoor BHVtotaal » vr jan 29, 2010 11:38 am

Ik ben benieuwd wat je met de vertragende factor bedoelt.

Wij zijn van een hoop van onze producten de oudste (online) aanbieder. Dat is natuurlijk mooi meegenomen, en dat nemen we bij een software-migratie ook zeker mee. Dus ja, ik zou wel 301's gebruiken, hoe complex je site ook is. Als ie enigszins goed in elkaar zit, dan kun je (semi)automatisch de headers versturen.
BHVtotaal

Berichtdoor seomysite » ma maart 22, 2010 10:44 pm

Ik vraag echt af of een taalverschil in sommige gevallen nog uitmaakt. Google weet volegens mij ook wel dat amusement (nl) hetzelfde betekend als amusement (eng) en category hetzelfde is als categorie. Misschien meer bij kritische omschrijvingen als product titels in combinatie met lokaal zoeken?
seomysite

Keer terug naar SEO tips en technieken