"Landingspagina's"

Stel vragen over hoe u uw website moet optimaliseren voor een hogere ranking en deel SEO tips.

"Landingspagina's"

Berichtdoor BHVtotaal » za apr 17, 2010 2:23 pm

Het gebeurt ons regelmatig dat klanten voor onze producten een andere term hanteren dan wij. Wij zijn natuurlijk louter professionals die de juiste naam gebruiken ;) Maar dat is toch vervelend: als een klant een "verbandkoffer" nodig heeft (onze term) en googlet op "ehbo doos" (foute term), dan komen wij - logischer wijs - niet naar boven. De oude benaming (de juiste benaming) kunnen we natuurlijk niet zomaar opgeven: je loopt dan het risico bestaande klanten die de term al kennen kwijt te raken omdat ze het product ineens niet meer kunnen vinden, en je loopt potentiele klanten die juiste term wél vanzelf kennen dan ook mis.

Een tweede probleem is dat wij een heel breed assortiment hebben, waardoor de relevantie op een kleine productgroep voor de naam van die groep ook laag is.

Daarom hebben we nu een soort landingspagina's gemaakt. Een aantal domeinen die we op de plank hadden geven nu een pagina weer met de al dan niet juiste zoektermen. De sites omvatten niet meer dan één pagina, die vol gestopt is met relevante termen.

Een aantal voorbeelden: http://www.magliteshop.nl, http://www.salvequick.nl, http://www.bhvhesje.net, http://www.ehbokoffer.com en http://www.ehbodoos.nu.

Wat denken jullie: gaat dit helpen? Mocht er resultaat zijn, dan laat ik het weten!
BHVtotaal

Re: "Landingspagina's"

Berichtdoor michiel » vr mei 07, 2010 5:17 pm

Ik ben benieuwd of dit gaat helpen!

Toch denk ik dat je beter meerdere pagina's(met die verschillende termen) op het hoofddomein kan plaatsen. Nu heb je allemaal aparte websites die niet hoog in Google scoren(tenminste daar ga ik van uit).

Succes ermee en ik hoop dat je ons laat weten hoe het allemaal gaat en of het lukt.
michiel

Berichtdoor BHVtotaal » za mei 15, 2010 10:14 am

Je aanname is fout: alle gelanceerde landingspagina's staan op pagina 1 :)

Probeer maar:
- brandwondenzalf (.nl - wij noemen het zelf brandwondengel) positie 4;
- bhvhesje (.net - noemen wij (reflectie)vest) positie 6;
- afzetlint (.net) positie 5;
- ehbokoffer (.com - noemen wij een verbandkoffer, verbandtas of verbandtrommel, afhankelijk van het model) positie 6.

Ik zie nog wat mogelijkheden tot verbetering, dus hopelijk valt er nog iets te stijgen.
BHVtotaal

Berichtdoor michiel » za mei 15, 2010 2:36 pm

Oke, misschien had ik het niet helemaal goed voorspeld.

De vraag is natuurlijk of deze website's nu gaan helpen aangezien de meeste mensen de eerste drie resultaten van Google bekijken en u niet tot die drie behoort. Daarnaast moet u ook proberen in de long tail te komen, bijvoorbeeld: "EHBO koffer kopen".
michiel

Berichtdoor BHVtotaal » za mei 15, 2010 3:45 pm

Natuurlijk probeer je altijd in de top 3 te komen. Maar zelfs op het moment dat we op pagina 2 stonden werden we al aangeklikt. Nu we op pagina 1 staan ontvangen we zo'n 300 gerichte bezoekers per maand op onze landingspagina's (totaal, niet per landingspagina). Met de wijzigingen die op de todo-lijst staan worden dat er hopelijk 500.

Je moet m.i. verder niet puur op positie willen inspelen. Neem nu de resultaten van zoeken op "afzetlint". Alle sites die boven afzetlint.net staan verwijzen naar een te simpel vormgegeven pagina zonder call-to-action (onbetrouwbaar resp. onoverzichtelijk). Goed, dan sta je op #1, maar bevat je pagina geen call to action en geen duidelijke navigatiestructuur. Resultaat: de bezoeker klikt op de terug-knop en gaat naar nummer 2.

Kortom: positie is belangrijk, maar usability nog veel meer. Het doel is immers niet om op #1 te komen, het doel is bezoekers om te zetten in conversies. Met gevonden worden alleen ben je er nog niet. Dat gezegd hebbende: natuurlijk gaan we óók voor die #1-plek :)
BHVtotaal

Berichtdoor NellieHofland » do jan 20, 2011 11:12 am

Ik ben heel benieuwd wat de huidige stand van zaken is voor BVSTotaal? Is het concept van landingssite succesvol geweest?
NellieHofland

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 2:01 pm

Zeer zeker!

Verkeersbronnen vanaf 16 januari tot nu:

Code: Selecteer alles
Bezoeken                          Bezoeken Pag/bez     Gem. p/b    Nieuw-%   Bounce-%
4.   ehbokoffer.com / referral    75       3,51        00:02:53    92,00%    40,00%
6.   blusdeken.net / referral     47       3,49        00:01:17    97,87%    51,06%
8.   bhvhesje.net / referral      22       3,36        00:01:51    81,82%    27,27%
9.   afzetlint.net / referral     21       2,62        00:02:00    95,24%    61,90%
10.  magliteshop.nl / referral    15       2,53        00:00:43    100,00%   26,67%

Enige kanttekening: je krijgt bestellingen die uit één product bestaan. Maar goed, alle beetjes helpen. Al is het maar ter branding.
BHVtotaal

Berichtdoor michielb3 » ma jul 04, 2011 9:31 pm

Ik zit met het zelfde idee. Zo willen wij nu de url www.ozone-kites.nl of www.kites.nl of iets in de richting toevoegen.
Maar hoe heb jij dit gedaan, verwijzende verschillende url's naar het zelfde script of allemaal naar een ander script?
michielb3

Keer terug naar SEO tips en technieken