htaccess op een windows server

Stel vragen over hoe u uw website moet optimaliseren voor een hogere ranking en deel SEO tips.

htaccess op een windows server

Berichtdoor seomysite » za dec 18, 2010 9:11 pm

Niet het moment eigenlijk (op zaterdagavond) maar ik zit met een probleem: ik probeer de functies die ik normaal gesproken uitvoer met een .htaccess bestand uit te voeren op een ISS/Windows server. Echter met weinig succes. Ik was zo ver gekomen dat ik het bestand htaccess.txt moet noemen maar veder kom ik niet.

Waar ik niet achter kon komen was: kan het nou wel of niet met een htaccess.txt bestand op een ISS/Windows server? En zo ja waar hangt dit van af? Ik kan me voorstellen dat het iets met Apache te maken heeft.

Hoe kan ik anders bijvoorbeeld de niet www-versie doorverwijzen naar de www-versie?
seomysite

Re: htaccess op een windows server

Berichtdoor BHVtotaal » ma jan 17, 2011 9:48 pm

.htaccess hoort bij apache; apache draait op zowel unix als windows. Op windows draait (helaas) ook ISS, en die ondersteunt geen .htaccess (want het is geen apache). Wellicht heeft ISS wel iets vergelijkbaars, maar met windows houd ik me niet bezig.
BHVtotaal

Berichtdoor michielb3 » di apr 26, 2011 6:56 pm

Wat hier boven al staat.
maar kan apache ook op windows? Ik host namelijk altijd al op windows maar begin htacces nu toch wel erg te missen. Waarom ik ooit op windows begonnen ben weet ik niet, gebrek aan kennis nog en is toen een gewoonte geworden.
Wil je dus htacces gebruiken dan zul je weer naar de linux hosting terug moeten;)
michielb3

Berichtdoor Steven_Lemmens » di mei 24, 2011 11:18 am

Je kan een .htaccess prima gebruiken op IIS. Je moet gewoon weten hoe.
Er is een speciale module ISAPI_REWRITE genaamd die je moet installeren. Deze module zorgt ervoor dat je alle goodies van een echte .htaccess file kunt gebruiken :-)

Ik weet zeker dat de module voor IIS 6.0 bestaat, dus ik neem aan dat ze ook bestaat voor IIS 7+
Bekijk ook eens mijn website. Vergroot de vindbaarheid van je website aan de hand van SEOForum.be! http://www.seoforum.be
Steven_Lemmens

Berichtdoor BHVtotaal » zo jun 12, 2011 1:17 pm

BHVtotaal

Keer terug naar SEO tips en technieken