Google en grote merken

Discussieer met andere gebruikers over het laatste SEO nieuws en updates.

Google en grote merken

Berichtdoor seomysite » do sep 02, 2010 7:14 am

Wat vinden jullie van de recente Google update betreffende het presenteren van meerdere resultaten (7 van de 10 op de eerste pagina) van 1 domein. Google zelf zegt dat dit gebeurt bij zoekopdrachten waaruit een sterke interesse blijkt voor 1 domein zoals bijvoorbeeld "Apple Ipod"?

http://searchengineland.com/google-sear ... main-49025
seomysite

Re: Google en grote merken

Berichtdoor lolzzzman » zo sep 19, 2010 7:45 pm

Goed, als iemand het beste bij een bepaald zoekresultaat past vind ik dat je dat wel verdient.
De volgende websites heb ik gemaakt en zo goed mogelijk verbetert met de hulp van seolab:
Webdesign en SEO
Communicatie adviesbureau communicabel
Goedkoop mijn auto verzekeren
lolzzzman

Berichtdoor seomysite » ma okt 11, 2010 11:21 am

Zodra er zich een beweging voordoet bij een bedrijf met veel invloed zoals Google wat lijkt op een voordeel voor andere grote bedrijven gaan bij veel mensen de complot-theorie-bel rinkelen. Maar klaarblijkelijk vindt Google grote merken meer 'trustworthy'. Elke commerciële onderneming richt zich op omzet of winst verhoging. Wekt dat meer vertrouwen? Ik denk het niet. Maar goed ik begrijp het wel.
seomysite

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 26, 2011 6:41 pm

Om even wat mosterd na de maaltijd te serveren:

Als uit de query een bepaalde interesse voor een merk blijkt, kun je de herkomst van de zoekresultaten daar natuurlijk op aanpassen. Er moet dan naar mijn idee wel gekeken worden naar de "uniqueness" van de query, en dat is juist bij "Apple iPod" zeer laag. Ik betwijfel of iemand die googlet op "apple ipod" wel op zoek is naar de support van Apple. Wat dat betreft is dit een achteruitgang; long-tail zoeken is nou eenmaal nog niet ingebakken bij het publiek.
BHVtotaal

Keer terug naar SEO nieuws en updates