Verhogen pagerank

Verhogen pagerank

Berichtdoor Kerstpakkettenbeurs » do jan 14, 2010 9:23 am

Wij verkeren, door onze seizoensgebonden handel, tot een moeilijke groep sites.
Momenteel hebben wij een pagerank van 2 (in aug. 2009 online gegaan) en hebben enkele van onze
concurrenten een pagerank van 4 en 5. Mijn vraag is wat ik moet doen/uitvoeren om mijn pagerank
ook geleidelijk naar deze 4/5 te krijgen.
Kerstpakkettenbeurs

Re: Verhogen pagerank

Berichtdoor seolab » do jan 14, 2010 9:33 am

Dofollow forum commentaar is een geweldige manier om je backlinks en pagerank te verhogen.
Maar het is moeilijk om hoge pagerank dofollow forums te vinden in het Nederlands.

Weet iemand er nog een paar?
seolab
Site Admin

Berichtdoor florisdehaes » vr jan 15, 2010 11:48 am

Wat ook goed werkt is op een forum waar je je avatar gefollowed word. Ik heb op een oude site 500 backlinks van iemand die een plaatje van mijn website heeft gepakt en keihard op een forum aan het posten is!!
florisdehaes

Berichtdoor BHVtotaal » za jan 16, 2010 1:03 pm

Het is een langdurig proces, maar het is zeker de moeite waard: bloggen! Begin op een ander domein (bij voorkeur ook een andere server met een ander IP dan je "echte" site) een blog over hoe je gedurende het hele jaar bezig bent met het samenstellen van de nieuwe pakketten. Post iedere (twee) we(e)k(en) een bericht met hoe het gaat, vraag input van je bezoekers en wees ook niet te scheutig met links naar je "echte" site. Het aantal links stijgt, en nog binnen de juiste context ook.

Op de Ondernemers Update in Nijenrode (afgelopen november, dacht ik) heeft "Het meisje van de Slijterij" verteld hoe bovenstaand idee voor haar heeft gewerkt. Google eens op haar en je ziet het resultaat.

Nog een tip van de seminar: onderzoek WAAROM je concurrentie het goed doet. Waar halen zij hun links vandaan? Hoe schrijven zij hun content? Hebben zij partners?
BHVtotaal

Berichtdoor danielz » za jan 16, 2010 1:29 pm

Als je echt je pagerank wil verhogen is een eigen blog zeer goed zoals iemand al zei, maar vooral ook de linkpartners die je hebt die een hogere pagerank dan jou bieden. Je zegt nu dat je pr 2 bent, probeer inkomende links te krijgen van gerelateerde pagina's en pr 3+ zo verhoog jij je eigen pr.
Posters bestellen doet u bij Posters-kopen.nl. Collectie van meer dan 300 verschillende Posters!
danielz

Berichtdoor R3dDevil » wo jan 20, 2010 5:51 pm

Ik heb dus zelf ook een website, en nu was mijn idee het volgende:

Ik maak op mijn website een blog aan met al het internet gerelateerde nieuws dat ik kan vinden.
Vervolgens zoek ik andere bekende blogs waat je zelf ook kan posten, en zet vervolgens onder mijn post:

"Bron: http://www.orangedevdesign.nl"

Wat denken jullie van dit idee?
R3dDevil

Berichtdoor BHVtotaal » wo jan 20, 2010 11:26 pm

Het overnemen van content zal de truuk niet klaren; als de content wordt herkend dan kunnen daar gevolgen aan verbonden zijn. Wat je wel kunt doen is schrijven waar het originele artikel over gaat en wat jij van dat nieuws vindt (voorbeeld: samenvatting van het nieuwsbericht in 1 alinea, jouw mening geven, de lezer vragen om reactie). Zo bouw je vrij eenvoudig een actueel en relevant blog op waar lezers en crawlers iets aan hebben.

Maar nog belangrijker voor de vindbaarheid in het algemeen is het juiste gebruik van HTML: de sites in je portfolio bevatten bijvoorbeeld geen van allen een H1, H2 of H3 en de URL's bevatten geen of weinig relevante termen. Je eigen site is een uitzondering, maar die bevat weer dode links.
BHVtotaal

Berichtdoor R3dDevil » do jan 21, 2010 5:59 pm

Waar vindt u dan dode links op mijn website ?
R3dDevil

Berichtdoor R3dDevil » do jan 21, 2010 6:06 pm

link checker van seolab.nl:

Dode of gebroken link: 0
Links die gecontroleerd moeten worden: 0
Links die goed zijn: 13
R3dDevil

Berichtdoor Rdeline » vr feb 26, 2010 3:13 pm

Volgens mij is PageRank niet eens zo belangrijk!
Toen ik begon met mijn site Cadeau-tips had ik een PR 0 en bleef daar lang op staan.
Toch lukt het mij om vrij snel in de top van google te staan, terwijl mijn concurrenten op een PR 4 stonden.

Staar je dus niet blind op PageRank!
Rdeline

Volgende

Keer terug naar Pagerank