Bezoekersaantallen versus Pagerank

Bezoekersaantallen versus Pagerank

Berichtdoor jansena » do apr 08, 2010 2:10 pm

Er wordt veel gesproken over pagerank. De één zegt dat pagerank toch niet zo belangrijk is om hoog te eindigen in google, de andere weer wel.

Wie merkt er wel degelijk grote verschillen in bezoekersaantallen na een pagerank verhoging of verlaging?
(Het zou toch zo moeten zijn dat je met pagerank 4 veel meer bezoekersaantallen zou moeten hebben dan een site met pagerank 1.)
jansena

Re: Bezoekersaantallen versus Pagerank

Berichtdoor danielz » do apr 08, 2010 5:51 pm

Kijk, Pagerank is gewoon eigenlijk het cijfer dat je krijgt van je inkomende links. Zul je bijvoorbeeld 3 pr 5 site link naar jouw website hebben zul je waarschijnlijk al een pr 3 zelf krijgen, maar nu zal je nog niet hoog scoren op je zoekwoorden.
Om hoog te scoren op je zoekwoorden, heb je veel inkomende links nodig van gerelateerde sites (hoeft geen hoge pr) naar jou site met de anchor text waar je op wilt ranken.
Maar een hoge pr zegt wel wat, wanneer iemand vaak een hoge pr heeft hij in de meeste gevallen veel links naar de site..
Daarnaast wordt je met een hoge pagerank vaker geindexeerd door Google.
Maar over je ranking van je keywords zal het in ieder geval weinig zeggen, dus bezoekers zul je er in ieder geval niet door krijgen.
Neem mijn site als voorbeeld in het onderschrift, is een pr 1 site. Toch sta ik op de 2 belangrijkste zoekwoorden in de top 3, terwijl al mijn concurrenten hogere pr 2-4 hebben..
Posters bestellen doet u bij Posters-kopen.nl. Collectie van meer dan 300 verschillende Posters!
danielz

Berichtdoor seolab » do apr 08, 2010 8:41 pm

Seolab is ook gedaald in PR van 5 naar 4, dit komt ook omdat we een SEO forum en SEO blog hebben gelanceerd in het afgelopen kwartaal.
Als ik nu kijk in Google Analytics zie ik een stijging van bijna 14% in bezoekersaantallen in de afgelopen periode en ben ik ook gestegen met mijn belangrijkste keyword zoekmachine optimalisatie. Alleen Matt Cutts heeft wel gezegd tijdens een Seo interview dat websites met een hogere pagerank worden sneller en beter geïndexeerd dan lagere pagerank sites.
Pagerank blijft populair.
seolab
Site Admin

Berichtdoor jansena » do apr 08, 2010 9:58 pm

Met het indexeren van Google zit het eigenlijk wel goed. We kunnen in google analytics de robots meten die langskomen en welke pagina's ze bezoeken. Erg handig!

Wat betreft de pageranking en ranking van keywords heeft dit volgens mij ook te maken hoe populair de keywords zijn.
Op keywords als trouwplanning, trouwvoorwaarden, scoren we erg hoog met huwelijksbudget zelfs op de 1e plek met een pagerank van 1.

Echter binnen onze branche populaire zoekwoorden als trouwen, bruiloft, en huwelijk komen we niet eens bij de eerste 1000 resulaten voor.
Wij denken toch dat dit heel erg te maken heeft met een te lage pagerank. En anders zou ik graag willen weten hoe we met deze woorden hoog kunnen eindigen met een pagerank van 1

Wat is de reden Seolab dat met het lanceren van een forum en blog je pagerank naar beneden wordt gehaald? De inkomende links van je homepage zouden toch nog steeds hetzelfde moeten zijn?
jansena

Berichtdoor BHVtotaal » vr apr 09, 2010 9:26 am

Er bestaat iets als de Pagerank Leak. Nou ja, of dat daadwerkelijk bestaat is een discussiepunt, maar de theorie is dat outbound links jouw pagerank laten wegvloeien naar die betreffende sites. Overigens wel een theorie die mij aannemelijk in de oren klinkt.
BHVtotaal

Keer terug naar Pagerank