Linkruilen maar niet blind

Linkruilen maar niet blind

Berichtdoor ralph010 » wo jan 13, 2010 10:30 pm

Een link ruilen is altijd een goed idee, echter het advies is om goed op te letten met wie je ruilt. Heeft de site echt waarde voor jouw site ? en vis versa.

Laat weten of je wilt ruilen

PR 4 Blog PR5 site
ralph010

Re: Linkruilen maar niet blind

Berichtdoor seolab » wo jan 13, 2010 10:35 pm

Daar heb je gelijk in, relevante links in je branche dat is belangrijk
seolab
Site Admin

Berichtdoor jansena » wo jan 13, 2010 11:39 pm

Hoe werkt de pagerank van de linkruil precies?
Veel websites hebben een aparte pagina voor linkpartners. Als je link van je website op 1 van deze linkpartnerspagina staat, geldt dan de pagerank voor je linkruil van die desbetreffende pagina. Of geldt de linkruil voor de site waarop je staat.
De linkpagina kan bijvoorbeeld pagerank 1 hebben (of zelfs geen) en de homepage pagerank 4.

Wat geldt voor google?
jansena

Berichtdoor Kerstpakkettenbeurs » do jan 14, 2010 9:12 am

Beste allemaal,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
Afgelopen aug. 2009 is mijn nieuwe site online gegaan; http://www.kerstpakkettenbeurs.nl
ik heb op deze site ondertussen enkele links staan onder het kopje 'Links' van site die mijn link ook
hebben opgenomen.
Nu heb ik hier al verschillende fora over gevolgd maar 100% helder is het nog niet voor me, althans
ik ben benieuwd of de links die ik op mijn site heb:
A) Zijn dit goede links?
B) Op de juiste manier weergegeven?
C) Hebben de sites mijn link goed opgenomen? (dofollow?)
D) Hoe kom ik aan sites die voor mij interessant zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en zal zeker vaak te vinden zijn!
Complimenten aan Seolab!
Kerstpakkettenbeurs

Berichtdoor danielftw » do jan 14, 2010 10:35 am

Kerstpakkenbeurs, om links te vinden die relevant zijn voor jouw site. Ga je bij Google zoeken naar soortgelijke winkels als die van jou, startpagina's die met kerst te maken hebben enz. Een erg handige website hiervoor is dit: http://www.linkbuildingtool.nl/
Hier typ je bijvoorbeeld kerst in en vindt ja alle startpagina's hieraan gerelateerd.
danielftw

Berichtdoor florisdehaes » do jan 14, 2010 3:51 pm

Hallo,

Ik heb zelf een twee websites waar ik link ruil mee doe. Ik laat mensen zelf naar shopfish linken en ik zet een link voor hun terug vanuit kortingkoning.

Ik neem aan dat dit beter werkt voor beide dan wanneer ik een link zou terug zou geven vanuit hetzelfde domein. Deze sites staan beide ook op andere servers!
florisdehaes

Berichtdoor BHVtotaal » za jan 16, 2010 12:56 pm

Google maar eens naar "google penalty linkfarm".

Kort gezegd: let op waar je je links vandaan haalt.

Ook belangrijk: het aantal links naar jezelf toe is best groter dan het aantal uitgaande links. Linkruil is dus niet zo heel erg interessant, maar linkvermeldingen (dus zonder verplichte link terug) wel. Ik weet niet of het bij de balans in/uit gaat om het pure aantal links of de som van de pageranks.
BHVtotaal: leverancier van blusdekens, AED-elektroden, brandwondenzalf, afzetlint en ebooks
BHVtotaal

Berichtdoor Wenskaartenshop » za jan 16, 2010 10:54 pm

Hallo,

Ik lees net dat het belangrijk is dat u meer inkomende links heeft dan uitgaande.
Onlangs ben is mijn webshop http://www.wenskaartenshop.be van pagerank drie naar pagerank twee gegaan.
Ik denk dat dit komt omdat vroegere linkpartners me misschien wel verwijdert heeft van hun index. Ik zal dit dan ook zo snel mogelijk controleren en maatregelen treffen of kan er een andere reden zijn?
Wat is jullie reactie?

Als er mensen zijn die een link willen ruilen kan er steeds contact opgenomen worden op wenskaartenshop@gmail.com.

Alvast bedankt!

mvg,
Dieter De Backer
http://www.wenskaartenshop.be
Wenskaartenshop

Berichtdoor danielz » ma jan 18, 2010 10:57 am

Ik zie inderdaad dat u veel linkpartners heeft wenskaartenshop, het zou inderdaad kunnen dat u op sommige sites niet meer bij staat en zo de pr minder wordt. Hier zijn ook genoeg tools voor om dit te checken volgens mij. Je zou gewoon weer wat nieuwe inkomende links erbij moeten zoeken en grote kans dat u weer op pr 3 komt..
danielz

Berichtdoor martine » zo feb 21, 2010 9:13 pm

Jeetje, dat linkruilen is nog zo makkelijk nog niet! :) Ik heb begrepen dat een 3 way link beter is, klopt dat inderdaad?

En mocht in iemand interesse hebben om een link te ruilen, dan hoor ik het graag!
martine

Volgende

Keer terug naar Linkruil