Wat is jouw favoriete linkbuilding methode?

Stel vragen en discussieer over hoe u meer links krijgt naar uw website en vind linkpartners.

Berichtdoor James » do okt 20, 2011 7:23 pm

Hoe bouw je het liefste backlinks wanneer je bezig bent met linkbuilding? En waarom is dat je favoriete methode?

Mijn favoriete methode om backlinks aan te trekken is het ontwikkelen van goede content.
Waarom? Omdat dit eerlijke links oplevert van mensen die oprechte interesse hebben in de informatie die ik deel.
Verder hoef je zelf nagenoeg geen tijd te besteden aan linkbuilding.

Zorg voor goede content en promoot deze content door actief te participeren in de community.
Dat is alles.

Mijn minst favoriete methode is het kopen van linkbuilding pakketten, omdat ik mijn stress-niveau niet onnodig omhoog wil jagen :)
Elke ochtend maar die angst/vrees die je hebt. Je weet immers nooit of je website nog wel in de zoekmachines staat.

En jullie? Wat is jullie favoriet?
James

Re: Wat is jouw favoriete linkbuilding methode?

Berichtdoor Hoemaak » ma okt 24, 2011 6:57 pm

Ik zou zeggen, doe waar je goed in bent of wat je leuk vindt.

Kan je designen? Design dan leuke dingen en biedt ze gratis aan (en of in ruil voor een link).. Of je kan een infografic maken etc etc
Ben je goed in het analyseren? Koppel dan diverse publicaties en geef conclusies
Ben je goed in het uitleggen? Kies wat moeilijk en leg het uit zodat iedereen het kan begrijpen
Ben je sociaal? Praat dan mee in social media, blogs en forums
Ben je behulpzaam? Antwoord vragen van mensen
Heb je uitstekende humor? Maak cartoons
Ben je goed in schrijven? Schrijf dan interessante artikelen in een verhaal vorm en plaats die op andere websites
Ben je creatief? Verzin dan wat anders je bent creatief zeg je ;)
Heb je uithoudingsvermogen? Zet dan meerdere websites op, herschrijf de zelfde content

etc etc..

Elke linkmethode kan uitstekend werken (als je er goed in bent). Dus doe wat je leuk vind!
Hoemaak

Berichtdoor AlexanderH » ma nov 14, 2011 3:53 pm

Bedankt voor je uitvoerige antwoord "Hoemaak".

Het is voor mij allemaal nog een beetje nieuw, maar mijn favoriete methode is door te bloggen. Wie geïnteresseerd is, kan het lezen en voor de rest val je er niemand mee lastig. Ik wil in ieder geval onder geen beding negatieve associaties door maar overal je link te plaatsen. Daarom ben ik erg benieuwd naar hoe anderen dit op een "vriendelijke" manier doen.

Hartelijk dank.
AlexanderH

Berichtdoor James » ma nov 14, 2011 5:25 pm

Hoemaak, ook bedankt namens mij.

AlexanderH,

Je hebt gelijk. Bloggen is een prettige en eerlijke manier om meer links naar je site te krijgen.

Als mensen interesse hebben in datgene wat je te vertellen hebt - en het waarderen - dan linkt men meestal uit zichzelf naar je blog toe.
Met de waarde die je opbouwt met je blog kun je dan weer je hoofdsite boosten.

Door het aanwezig zijn in de markt trek je bezoekers. Ook door veel te bloggen komen er bezoekeres naar je site via Google.

Matt Cutts geeft in deze video over linkbuilding een paar goede tips.
James

Berichtdoor AlexanderH » ma nov 21, 2011 10:51 am

Bedankt voor de videotip James, erg nuttig!
AlexanderH

Berichtdoor James » wo nov 23, 2011 12:21 pm

Graag gedaan.
James

Keer terug naar Link Building