Linkruil niet optimaal?

Stel vragen en discussieer over hoe u meer links krijgt naar uw website en vind linkpartners.

Linkruil niet optimaal?

Berichtdoor Fabian.Leferink » di maart 09, 2010 8:38 am

Ik heb laatst een aantal recente podcasts beluisterd (SEO 101, SOE rockstars) welke onder andere searchenginland.com als bron gebruiken. Zij meldde heel duidelijk dat het ruilen van links helemaal niet zo handig meer is. Een link op een website naar jouw site, waarbij je een link terug plaatst naar de betreffende website heffen elkaar zo goed als op. Zeker als de pagina waar op de links staan, alleen maar bestaat uit een hoop links.

Zij gaven een voorbeeld van een website met honderden back links, met een relatief lage pageranking en een website met veel minder backlinks, maar wel eenrichtingsverkeer zeg maar, welke een veel hogere page rank krijgt. Google zou tegenwoordig checken op linkpartnerpagina’s en deze in relevantie nauwelijks meer meetellen. Het beste wat je kunt hebben zijn links naar jou pagina op relevante andere pagina’s, dus pagina’s die over jouw onderwerp gaan, zonder een link terug te plaatsen.

Ik heb mijn linkpartnerpagina eigenlijk disabled en de werkzaamheden voor het ruilen van links gestopt na dit gehoord te hebben. Is dat nu verstandig?
Fabian.Leferink

Re: Linkruil niet optimaal?

Berichtdoor danielz » di maart 09, 2010 11:40 am

Nee, zeker niet verstandig. Linkruil blijft 1 van de belangrijkste dingen om hoog op je zoekwoorden te ranken. Kijk, 1 one way links zijn natuurlijk altijd beter, dat spreekt voor zich. Maar linkruils met gerelateerde links tellen ook zeker goed mee en zijn goed voor beide sites. Ik ben er 100% vertrouwen in dat linkruils nog steeds goed zijn, natuurlijk is het altijd beter om alleen een link te krijgen dan zelf te plaatsen. Maar je moet wel kijken waar je link vandaan komt, wat is de pr, hoeveel links heeft die persoon daar staan, relevantie etc.
Posters bestellen doet u bij Posters-kopen.nl. Collectie van meer dan 300 verschillende Posters!
danielz

Berichtdoor Rdeline » ma maart 22, 2010 11:08 am

Uiteraard zijn eenzijdige links altijd beter.
Maar als je een linkruil doet, doe je als het goed is, niet een echte "ruil".

Ik bedoel, je linkt vaak van een soort partnerpagina naar een andere homepage en andersom.
Dus website1.nl/partners linkt naar website2.nl
en website2.nl/partners linkt naar website1.nl

Hierdoor heffen de links mijns inziens niet op.
Rdeline

Berichtdoor lolzzzman » zo sep 19, 2010 8:14 pm

Het is goed voor je pagerank van je homepage en slechter voor de pagerank van de andere pagina's dus linkruil is niet optimaal maar heeft wel degelijk effect.
De volgende websites heb ik gemaakt en zo goed mogelijk verbetert met de hulp van seolab:
Webdesign en SEO
Communicatie adviesbureau communicabel
Goedkoop mijn auto verzekeren
lolzzzman

Berichtdoor avengel » ma feb 14, 2011 10:51 pm

In veel gevallen is linkruil een beetje voor-de-gek-houderij. De fraai beloofde link wordt in veel gevallen ergens diep in de website geplaatst, terwijl men als tegenprestatie een linkplaatsing in de eerste lijn terug verwacht. Kijk dus goed uit wat je doet!
Op mijn lifestyle site plaats ik de ruil-links gewoon in de eerste lijn.
Laat onverlet dat eenzijdige links, afkomstig van een site met hetzelfde onderwerp (in mijn geval Lifestyle Nieuws, niet te overtreffen zijn. Succes met (link)builden allemaal!
avengel

Berichtdoor evdm » di feb 15, 2011 9:01 am

Linkbuilding kan wel degelijk nuttig zijn, hoewel je inderdaad goed moet afspreken waar de link precies terecht komt
evdm

Berichtdoor Rbunskoeke » do feb 24, 2011 1:32 pm

One-way link in natuurlijk beter.

Het complete nut van linkruil afschrijven zou ik niet doen.
Zolang de pagina waarmee je een link ruilt, een hogere PR (of hogere ranking) heeft dan die van jouw is het niet negatief.
Let wel op als je ruilt met pagina's die "onder" jouw niveau zitten het niet heel veel(of zelfs negatief) nut heeft.

De waarde van de link wordt door meerdere onderdelen bepaalt:
- Het aantal links op de pagina
- De anchortekst van je link (erg belangrijk)
- Het onderwerp van de pagina
- Waar de link wordt geplaatst (het beste is bovenaan in een tekst, slechtste is een van de 1000 en dan onderaan)
- De waarde van de website (De PR zegt meestal wat over de waarde van de site)

Beoordeel de website waarmee je ruilt op deze aspecten en je kan snel bepalen of de link nut heeft.
Rbunskoeke

Berichtdoor Backlinkcenter » vr mei 13, 2011 7:53 pm

Linkruils zijn verre van optimaal. Voor grote campagnes of middelmatig tot moeilijke keywords is het zelfs tijdverkwisting. Ik steek liever mijn tijd in fatsoenlijke eenzijdige links. Dit betekent echter niet dat link ruils nutteloos zijn, iedere link is er namelijk één. Ik ben alleen van mening dat je tijd of geld stoppen in eenzijdige links een veel betere aanpak is om je linkjuice op te bouwen.
Ook moe van al die ineffectieve linkruils? Regel een stel Kwaliteit Backlinks voor een lage prijs! - Backlinkcenter.nl
Backlinkcenter

Berichtdoor Steven_Lemmens » ma mei 23, 2011 9:31 pm

Een linkruil is volgens mij niet optimaal als je naar de pagina linkt waarop een link staat naar jouw pagina.

Dus jij plaatst een link op pagina X naar site A, en site A linkt terug naar jouw pagina X. Dat doorziet elke zoekmachine onmiddellijk. Maar twee relevante websites naar elkaar laten linken, en telkens naar een ander gedeelte van de website kan wel degelijk interessant zijn.
Bekijk ook eens mijn website. Vergroot de vindbaarheid van je website aan de hand van SEOForum.be! http://www.seoforum.be
Steven_Lemmens

Berichtdoor danial » vr sep 16, 2011 3:47 pm

dat heeft helemaal geen zin in, ik zie het als tijdsverspilling. het moet echt éénrichtingsweg zijn. dus jouw link geplaatst op iemand anders site.
danial

Volgende

Keer terug naar Link Building