Interne links

Stel vragen en discussieer over hoe u meer links krijgt naar uw website en vind linkpartners.

Interne links

Berichtdoor Wenskaartenshop » ma feb 22, 2010 6:59 pm

Hallo,
ik ben eigenaar vanhttp://www.wenskaartenshop.be en ben al een tijdje bezig met SEO.
Dit doe ik in eigen beheer met als resultaat dat ik momenteel dagelijks 900 tot 1000 bezoekers heb.
Het onderdeel linkbuilding vindt ik het lastigste en sta steeds open voor relevante linkpartners, dus laat gerust maar iets van je horen als u een link wenst te ruilen.

Aangezien content een belangrijk onderdeel is van SEO ben een tijdje geleden ook met een blogsysteem begonnen waarop ik berichten post die op mijn webshop verschijnen.
Dit weekend heb ik een kort berichtje gepost met de populairste zoekwoorden waarop ik de afgelopen maand gevonden ben. Deze zoekwoorden heb ik gelinkt naar een pagina waar het zoekwoord in de titel voorkomt.
Nu is mijn vraag welk effect dit heeft op mij zoekresultaten van deze trefwoorden.

Is er iemand die hier ervaring met heeft en doe ik het op deze manier wel goed?

U kan het berichtje bekijken op volgende link:
http://www.wenskaartenshop.be/populairste-trefwoorden-deze-week/

Ik hoor graag jullie bevindingen.

Dank u bij voorbaat!

mvg,
Dieter De Backer
Wenskaartenshop

Re: Interne links

Berichtdoor danielz » ma feb 22, 2010 8:02 pm

Ik heb net even gekeken naar het artikel, je kunt denk beter elke keer 1-3 keywords in een artikel plaatsen met links naar je site. Wat je nu doet is gewoon keywords spam..Kan ook positief uitpakken. Heb zelf hier geen ervaring mee, maar ik denk dat het op lange termijn beter is dat je wekelijks 1 artikel bijvoorbeeld maakt en daarin een paar keywords in vermeld en waarna je dus doorlinkt naar je site.
Posters bestellen doet u bij Posters-kopen.nl. Collectie van meer dan 300 verschillende Posters!
danielz

Berichtdoor seomysite » ma feb 22, 2010 10:16 pm

Volgens mij moet een interne link structuur wel consequent worden toegepast worden middels keyword footer links / contextuele links bijvoorbeeld om er wat aan te hebben.

Laatst zag ik een video van Kim Roach waar zij het hele interne link proces goed uitlegd:
Code: Selecteer alles
http://www.buzzblogger.com/videos/linkmagic/
seomysite

Berichtdoor BHVtotaal » vr maart 05, 2010 9:57 am

Ik zou zeggen dat het werken aan toch al goed gevonden zoekwoorden de omgekeerde wereld is :)

Je zou een wish-list en een used-list moeten opstellen. De wish-list geeft een top 50 van de woorden waarop je gevonden wilt worden, de used-list een top 50 van waarop je daadwerkelijk gevonden wordt. Die twee leg je naast elkaar en vervolgens ga je werken aan het omhoog krijgen van gewenste maar niet (veel) gebruikte termen.

En ja, als dat goed werkt, kun je natuurlijk verder optimaliseren. Maar nu veel moeite stoppen in iets dat zichzelf wel draaiende houdt waardoor je geen tijd hebt om de slechte vlakken aan te pakken, dat lijkt me niet de beste manier.
BHVtotaal

Keer terug naar Link Building