Hoe kan ik mijn kwaliteitsscore van google adwords controle?

Hoe kan ik mijn kwaliteitsscore van google adwords controle?

Berichtdoor raven » do jan 14, 2010 8:24 pm

Het Google AdWords-systeem berekent een 'kwaliteitsscore' voor elk van uw trefwoorden.
Door een hogere kwaliteitsscore van uw trefwoord krijgt u een hogere positie en met een lagere CPC (cost-per-click, kosten per klik).

Om ervoor te zorgen dat uw advertenties en zoekwoorden goed presteren, raden we u aan uw kwaliteitsscore regelmatig te controleren.
De kwaliteitsscore voor elk trefwoord kunt u in uw account snel controleren door de volgende stappen uit te voeren:

1. Meld u aan bij uw AdWords-account op https://adwords.google.nl.
2. Klik op het tabblad 'Campagnes'.
3. Klik op een advertentiegroep.
4. Selecteer 'Zoekwoorden'.
5. Klik op het pictogram in de kolom 'Status' naast een zoekwoord.
raven

Re: Hoe kan ik mijn kwaliteitsscore van google adwords controle?

Berichtdoor BHVtotaal » za jan 16, 2010 1:14 pm

Je campagne heeft altijd een beginwaarde, laten we zeggen 0,8 (weet niet zeker of dit juist is). Heb je een slechte campagne (niemand klikt op je advertenties, waarschijnlijk omdat de resultaten blijkbaar niet relevant zijn), dan daalt de waarde. Is de waarde op een gegeven moment te laag, richt dan een nieuwe campagne in, in plaats van de bestaande campagne aan te passen. Opkrabbelen is stoer en zo, maar duurt lang en is duur. Een nieuwe campagne geeft je meteen een schone lei.
BHVtotaal

Re: Hoe kan ik mijn kwaliteitsscore van google adwords controle?

Berichtdoor rene55 » vr jun 18, 2010 10:53 am

Bedankt voor de goede informatie! Op Google Adwords kwaliteitsscore staat ook veel handige informatie over de kwaliteitsscore van Google AdWords.
rene55

Keer terug naar AdWords